Kategorier
Arkiv
Före mars 2020 var digitala möten inte speciellt vanligt förekommande.
Nu kan i princip alla människor i Sverige relatera till Google Hangouts, Teams, Zoom och andra digitala mötesplattformar och vi har snabbt insett att detta medium är här för att stanna. Onödiga resor, effektivare arbetsdagar, möjlighet att arbeta hemifrån är positiva effekter av vårt nya sätt att kommunicera.
I framtiden kommer även dessa kommunikationsverktyg fungera alldeles utmärkt för större dragningar som exempelvis när en säljchef presenterar månadens försäljning eller en VD som vill kommunicera ut enklare budskap till sina medarbetare. Dagliga möten och dessa typer av dragningar definierar vi som digitala möten.
Dessa ska inte förväxlas med digitala event!
Det finns givetvis olika nivåer av digitala event också, men det är viktigt att poängtera att ett digitalt event är betydligt mer komplext än ett digitalt möte. Ett väl genomfört digitalt event utgår ifrån samma principer som ett fysiskt event, där ni som kund beskriver ert syfte och mål. Utifrån er brief och vår dialog skapas insikter, analys och därefter ett digitalt idékoncept som inkluderar förslag på studio, teknisk plattform och engagerande innehåll.
Vad är skillnaden för oss som eventbyrå när vi producerar ett digitalt event jämfört med ett fysiskt event då?
Jo det som fungerar i det fysiska eventet fungerar inte alltid i det digitala eventet!
Läs mer om våra bästa tips och vad ni ska tänka på när ni planerar ett digitalt event.
/Micke Eriksson, VD