Kundevent Tapwell

Tema Italien

Vårt uppdrag var att få ihop helheten och skapa ett genuint event.


Tapwell som är ett svenskt företag erbjuder blandare för kök och för badrum. De är oerhört stolta över att de köper in sina kranar från Italien och vill gärna visa upp och berätta detta för sina kunder.

Information om Kundevent Tapwell

Några gånger varje år bjuder de in sina kunder och återförsäljare med målet att bygga relationer och visa sina kvalitetsprodukter från Italien. Det har tidigare inte varit ett genomtänkt event och Tapwell har känt att de inte riktigt fått till det. Vårt uppdrag var att få ihop helheten och skapa ett genuint event.

Det var bestämt att detta kundevent skulle utföras på Tapwells kontor i Stockholm så det fick vi utgå ifrån. För oss hängde det inte på maten då man kan köpa bra italiensk mat på andra ställen än i Italien, målet var att hitta en personlighet som kunde sätta standarden på hela kundeventet – ”När man inte kan ta kunderna till Italien, så får man ta Italien till kunderna.”

För att plocka in den genuina känslan så kombinerade vi evenemanget med Connie, en härlig drivande italienska med en enorm personlighet. Connie som pratar både italienska och svenska berättade om maten med extrem inlevelse innan kunderna fick smaka på de olika delikatesserna. Vad var skillnaden mellan de olika ostarna? Hur lägger man in egna oliver? 

Den största förändringen från tidigare kundevent var att maten inte var i centrum, utan personligheten Connie tog den platsen istället. Gästerna upplevde att det var ett härligt inslag att det var någon på plats som kunde Italien på riktigt. Hon kunde prata för maten och svara på alla möjliga frågor som kom upp. Connie´s egna inlagda oliver blev en succé och allt kändes extremt genuint och äkta, precis som det var tänkt.

Vill du veta mer?