Information om Lansering Bentley
För att känna igen en Bentley riktar du blicken mot de dubbla strålkastarna, den matrisformade grillen eller den höga midjelinjen. Då köpskaran är begränsad när man pratar om bilar likt denna så valde Bentley att rikta sig direkt till sina potentiella köpare, istället för att kommunicera till en bredare målgrupp. All kommunikation skräddarsyddes till en utvald målgrupp genom en teaserfilm följt av en digital sändning där tanken var att de frågor som kommit in under vägen skulle besvaras.
Teaserfilmen som släpptes på sociala medier bjöd på en härlig känsla kring den nya modellen och Bentley Stockholms Brand Manager, Evelyn, uppmanade tittarna att skicka in eventuella frågor som dök upp. Någon vecka senare följde de upp teaserfilmen med en digital sändning där Evelyn och två tekniker från Bentley besvarade alla de frågeställningar som kommit in om den nya Flying Spur.
Detta var helt klart ett uppskattat sätt att möta kunderna digitalt, speciellt då kundrelationen är A och O för företag som Bentley Stockholm!