Produktlansering Schneider

Fotografiska & Clarion Hotel Stockholm

Vårt uppdrag var att ta tag i alla bitar som lokal för både konferens och middag, innehåll, körschema, samt projektledning innan och under evenemanget.


Schneider skulle lansera en ny produkt och ville informera och fira lanseringen tillsammans med både anställda, leverantörer och kunder. Då de kontaktade oss i ett tidigt skede i planeringen så fick vi vara med från start och ta tag i alla bitar som lokal för både konferens och middag, innehåll, körschema, samt projektledning innan och under evenemanget.

Schneider skulle bjuda in 200 personer från hela Sverige för seminarier och lanseringsmiddag, därför var det viktigt att vi hittade ett centralt hotell med tillgång till en stor konferenslokal samt en middagslokal som låg inom kort avstånd från hotellet. Även middagslokalen skulle ha modern teknik då det var här den stora lanseringen skulle ske.

Information om Produktlansering Schneider

Schneider Electric är ett företag som hjälper sina kunder att hantera energi och processer säkert, pålitligt, effektivt och hållbart. Den röda tråden genom hela evenemanget skulle vara hållbarhet eftersom det var detta den nya produkten stod för.

Clarion Hotel Stockholm kombinerades med Fotografiska på Södermalm, två ultimata alternativ för Schneider. I Fotografiskas restaurang står matkreatören Paul Svensson för spektakulära matupplevelser med växten i fokus. Fotografiska bjuder alltid på säsongsbaserad mat med fokus på ekologiskt och närodlat då hållbarhet är något som ligger Paul varmt om hjärtat – Precis som för Schneider. Andra fördelar med denna lokal var att det låg centralt, erbjöd två passande lokaler för både lansering och middag, ultimat teknik utöver det vanliga och en helt fantastisk utsikt från middagsbordet.

Den stora lanseringen ägde rum en trappa ner från restaurangen, i Fotografiskas största lokal. Ett enormt arbete låg bakom denna produktion som spelades upp och blev en riktig succé. Lokalen erbjuder nämligen ett permanent Watchout-system som ger möjligheten att projicera bilder, presentationer och filmer med hjälp av 8 projektorer förenade till en 44 meter lång yta fördelat på 3 väggar.

Schneiders lansering blev någonting utöver det vanliga då hela evenemanget var skräddarsytt för dem. Var de än gick så andades lokalerna Schneider med hjälp av teknik, ballonger, vepor, beachflaggor och mycket mer.

Vill du veta mer?