Virtuell mässa
Antal personer: 20-1500 pers

Virtuell mässa

Vad som ingår

Upp till 40 utställare
Anmälan för utställare & deltagare
Eventhemsida
2 utbildningswebinarie för utställare
Informationsblad till utställare
Support under genomförandet av mässa

Räkna ut ditt pris

Ändra antalet och få ut nytt pris direkt.

Pris per person: 0 kr ex. moms
Totalt: 54600 kr ex. moms

Gör förfrågan

Fyll i alla kontaktuppgifter för att det ska bli så enkelt som möjligt för oss att ta kontakt med dig. Vi återkommer inom 1 tim.

2+2 =

Information om Virtuell mässa

Hur skapar vi en mässa i en virtuell värld? Vi på Memento Event levererar kompletta lösningar för digitala event och samarbetar med digitala mässplattformar och studios i hela Stockholm för att underlätta er nästa Virtuella mässa.

Digital mässplattform:

I mässplattformen kan utställarna själva skapa sina virtuella montrar med eget innehåll. Detta gör det enkelt för utställarna och sparar mycket tid för arrangören.

Mässbesökarna kan ta del av förinspelat material och interagera med utställarna via chat eller videosamtal, precis som på en traditionell mässa. Mässplattformen stödjer även leadsgenering och det finns möjlighet att förboka digitala one to one-möten med utställare som besökaren är intresserad av för att maximera och effektivisera nyttan för båda parter. Det går även bra att filtrera eller frisöka bland utställarna för på ett enkelt och översiktligt sätt få fram det som intresserar dem utan att missa något för att det låg i andra mässhallen.

Arrangören erhåller all relevant statistik från mässan såsom antalet inbjudna, antalet incheckade gäster, vilka montrar de besökte samt vilket innehåll som intresserade besökarna mest. Utställarna i sin tur erhåller data på vilka som besökte deras monter, vilka som lämnade intresseanmälan etc.

Produktion av mässinnehåll:

Utöver innehållet ifrån utställarna så hjälper vi självklart även till att producera innehållet från den digitala mässans scen/scener.

Här hjälper vi till med tjänster som:
– Fullt utrustade studio(s) för sändningen från mässans scen/scener inkl. teknik
– Lämplig streamingplattform utifrån era behov på kvalitét/interaktion/säkerhet
– Grafisk profil i livesändning (vinjetter, logotyper, namnskyltar, bild i bild-grafik)
– Boka talare och/eller moderatorer med erfarenhet av Digitala Event som antingen deltar direkt i studio eller på länk.
– Förinspelning av material som ni vill använda under livesändning
– Klippning av förinspelat material som ni vill använda under livesändning
– Live On Tape – En kombination av förinspelat material och live för att maximera studiotid och resurser
– Plattformar för interaktioner som frågor, polls, digitala breakouts eller omröstningar.
– Skapa interaktiva 3D-modeller av både mässhall och montrar för att få det att kännas ännu mer som att besökaren går in på mässan.
– Producent(er) innan och under sändningen/inspelning
– Projektledare som är med hela vägen från idé till planering och genomförande

Ingår i varje monter:

  • Fem textstycken
  • Live chat
  • Möjlighet till livemöte med utställaren
  • Kontaktuppgifter (hemsida, email, besöksadress)
  • En video (youtube, vimeo)
  • Logotyp
  • FAQ sida
  • Mötesbokning för one to one möten
  • Besöksstatistik

Detta paket är bara ett förslag på hur det kan se ut på en virtuell mässa. Om detta är av intresse får ni gärna kontakta oss för ett uppstartsmöte så ska vi tillsammans komma fram till ett bra koncept som är skräddarsytt för er!