Digitalt kundevent
Antal personer: 10-300 pers

Digitalt kundevent

Vad som ingår

Välj aktivitet för att få info om vad som ingår.
Kostnad för projektledning tillkommer.

Välj tillval

Räkna ut ditt pris

Ändra antalet och få ut nytt pris direkt.

Pris per person: 0 kr ex. moms
Totalt: 54600 kr ex. moms

Gör förfrågan

Fyll i alla kontaktuppgifter för att det ska bli så enkelt som möjligt för oss att ta kontakt med dig. Vi återkommer inom 1 tim.

2+2 =

Information om Digitalt kundevent

Hur utvecklar vi relationen till våra kunder när fysiska kundevent ligger på is? Vi tror att de företag som väljer att tänka nytt under 2021 kommer vara vinnarna!

Vi tror att olika typer av digitala kundevent är här för att stanna. Hur kan då ett digitalt kundevent se ut?

Många företag har under 2020 valt att satsa på olika typer av Webinars, men faktum är att det kan tendera att bli lite tråkigt i längden och passar bättre när syftet är att eventet ska vara informativt och kanske mer av utbildningskaraktär.

Vad ser vi då för trender inför 2021 när det kommer till digital kundkommunikation? För vissa företag kan poddar vara ett lyckat format, medan andra företag satsar på liveshopping. Liveshopping är superstort i Asien och börjar nu slå igenom i Sverige. Det finns en jättemarknad för de som lyckas attrahera deltagare genom kreativa online liveshopping event.

I denna nya värld så har massvis av nya format accelererats. Föreställ er exempelvis en digital produktlansering som kombineras med en förinspelad intervju mot en Greenscreen mellan nyckelpersoner på ert företag som befinner sig i olika världsdelar och som sedan pushas ut till era kunder & medarbetare. Se ett exempel i filmen nedan – Intervju Oprah & Barack Obama.

Ett digitalt kundevent skall alltid utgå ifrån samma primära principer som ett fysiskt kundevent. Definiera alltid ert events syfte och mål med dem som ska vara inblandade och skapa sedan en grund utifrån det. Ett kundevent vars syfte är att skapa 10 nya kundrelationer bör exempelvis utformas på ett annat sätt än ett kundevent där det primära syftet är att bibehålla och förstärka relationen med sina befintliga kunder.

Vi på Memento Event hjälper er med idéer och koncept för ert digitala kundevent baserat på era mål. Vi skapar en unik hemsida med information om eventet, inbjudningar, deltagarhantering med mera. Vi hjälper er även med att kommunicera effektivt med era mottagare både före, under och efter eventet.

Nedan har vi samlat fyra olika förslag på digitala kundevent, för att du ska få en uppfattning och förhoppningsvis inspiration för vad ni kan göra, men vi hjälper er som sagt gärna med alla typer av digitala kundevent ni kan tänka er. Kontakta oss väldigt gärna på mail eller telefon om ni vill ha en skräddarsydd offert utifrån era specifika syften och mål.

Förslag på digitala kundevent:

  1. Matlagningsaktivitet – Digital matlagningsaktivitet, där vi sköter hemleverans av maten till deltagarna. Ni har möjlighet att ha ett par representanter på plats i köksstudion och därifrån kan ni kommunicera de budskap ni önskar till era kunder. Välj både fast pris och pris/person i tillvalsrutan för att få ut rätt pris.
  2. Online Gameshow – Rolig aktivitet där ni tävlar mot varandra i olika deltävlingar. Från studion hostar en programledare som löpande tar in era kunder på länk och ni har möjlighet att ha 2 stycken representanter från ert företag i studion. Fokus på att ha roligt, men det finns även möjlighet att lyfta in viktiga budskap från studion.
  3. Late Night Talkshow – Lättsamt intervjuformat där fokus ligger på att få era kunder och lära känna er ännu bättre samt få fram viktiga budskap. Även här finns det möjlighet att ha 1 representant från ert företag på plats.
  4. Studio – Green Screen  Vill ni lansera en ny produkt eller kanske genomföra ett riktigt snyggt seminarium, då rekommenderar vi en Green Screen studio där vi använder er grafiska profil och era budskap och framöver det på ett attraktivt sätt mot bakgrunden, med snygga vinjetter mellan inslagen etc.