Information om Måleriföretagens kongress
Förberedelser och genomförande:
Detta projekt inleddes med god framförhållning, dvs minst 12 månader innan arrangemanget, vilket gjorde att vi hade möjlighet att för det första kika på de allra bästa lokalerna om de fanns tillgängliga.
Valet föll på att hålla kongressen på femstjärniga At Six i deras Event Large lokal och att sedan ha galamiddagen i vackra Vinterträdgården på Grand Hôtel. Vi inkvarterade samtliga gäster på At Six så det även blev smidigt för gästerna att förflytta sig.
Vi skapade en grafisk tonalitet som gick i linje med deras tema och en egen hemsida tog form med anmälningsformulär och all viktig information man som gäst behövde veta inför eventet. Vi skapade parallellt rörligt material som sköts ut mot medlemsföretagen för att bygga en hype kring eventet.
Därefter började innehållet planeras. Kunden ville ha en hög och blandad nivå på talarna under dagen så det landade i att Ellinor Persson anlitades som moderator och statssekreterare Katarina Lundahl och Henrik Hjelt fick agera keynote speakers. Det blev verkligen en lyckad trio och dagen varvades med intressanta segment, keynotes och paneldiskussion.
På kvällen ville vi åt en härlig mix av underhållning som skulle passa målgruppen samtidigt som det skulle lämnas utrymme för härliga samtal i den mäktiga lokalen. Valet föll på DuoJag som husband, en sextett av fantastiska musiker och sångare som lyfte taket där inne. Som grädde på moset hade vi även bokat Shirley Clamp som blev kvällens stora överraskning och helt rätt för denna galamiddag. Vi varvade underhållningsakterna allteftersom under kvällen och en DJ fick sedan avsluta kvällen med fullt dansgolv. En favorit förutom mat, dryck och underhållning bland gästerna var vår godishörna och vickningsstation senare på kvällen.
Vad vi levererade:
- 100 timmars projektledning, detaljplanering och kreativ produktion.
- Samordning av cirka 30 olika leverantörer för att säkerställa högsta kvalitet i alla aspekter av eventet.
- Hantering av 300 deltagare, inklusive specifika önskemål kring boende och kost med eventhemsida och deltagarhantering.
- Eventlogistik – Koordinering av transport och logistik.
- Design och produktion av allt grafiskt material.
- Bokning av moderator och föreläsare.
- Framtagning av innehåll på dagen samt underhållningskoncept på kvällen med artister.
- Projekt- och produktionsledning på plats under dag som kväll.
- Dokumentation av eventet inklusive en inspirerande aftermovie samt stillbilder för användning i marknadsföringssyfte.
Resultat:
Kongressen blev deras mest lyckade någonsin och vi fick idel beröm över en mycket väl genomförd kongress. Vi ser fram emot att få hjälpa till på fler framtida kongresser. Tack för förtroendet Måleribranschen!