Hybrid Kickoff Adecco

Digitalt och på samtliga kontor i Sverige

Vårt uppdrag var att skapa en hybrid kickoff där de kunde samla samtliga kontorsmedarbetare och inleda året med gemenskap, teambuilding och skratt.


Adecco är idag världens största HR-partner med över 5 000 kontor världen över och med på Fortune Global 500-listan, en lista över världens 500 största bolag. Under början av 2024 ville man samla samtliga kontorsmedarbetare och inleda året med gemenskap, teambuilding och skratt.

Utmaningen här var att budgeten var begränsad och att det skulle ske simultant fysiskt ute på kontoren samtidigt som man ville förmedla kommande strategi och dessutom dela ut awards till de personer som stuckit ut lite extra i sitt arbete senaste året.

Information om Hybrid Kickoff Adecco

Lösningen blev att dels dela upp sändningen i två delar, en förmiddagssändning och en eftermiddagssändning. Under förmiddagen varvades förinspelningar tillsammans med strategimål, release av nya värderingar och olika presentatörer framför kameran. Efter detta pass var det dags för lunch ute på respektive kontor och därefter workshops kring de nya värderingarna. Vi tryckte upp ett pussel med ett motiv som illustrerade alla värderingar. Sen tävlade de i lag, ute på varje kontor, och när laget var klar skulle man ta en lagbild med pusslet och skicka in till studion. Snabbast vann sedan ett pris i direktsändning. Utöver det skulle varje lag sitta och prata kring de nya värderingarna utifrån givna frågeställningar. Det blev två ganska olika moment som gifte ihop sig till något väldigt bra.
Därefter var det dags för awardsen. Vi skapade här grafisk tonalitet och tog fram vinjetter för både beskrivning av varje kategori, de nominerade och en motivering till vinnaren. Utöver det spelade vi in en voice over av känd artist i vår Studio Knight. 

  • Studio med tre kameror och två scenografier
  • Studioman, 2 kameraoperatörer, ljudtekniker och körproducent 
  • 7 kontorshubbar uppkopplade

 

Vill du veta mer?