Digital julfest Mediafy

Uppesittarafton

Vårt uppdrag var att anordna ett digitalt julevent för företagets 50 anställda.


Mediafy kontaktade oss med en idé om ett digitalt julevent då de, precis som många andra, arbetat hemma sedan mars 2020. De förstod tidigt att den årliga julfesten skulle bli inställd, och vårt uppdag blev då att skapa en digital variant med syftet att summera året på ett pedagogiskt och roligt sätt! Summera, förankra, fira framgångar samt sätta riktningen framåt.

Vi föreslog en uppesittarafton som delvis skulle sändas live från studion i Gamla stan och även innehålla förinspelat material från kontoret. Detta skulle då sändas samtidigt som alla 50 medarbetare fick avnjuta härliga julrätter från Bockholmens generösa jullåda. Jullådan levererades ut till samtliga medarbetare samma dag som eventet tillsammans med presentpåsar från Mediafy. Det bjöds alltså på både underhållning, julmiddag och julklapp under denna kväll vilket var mycket uppskattat.

Information om Digital julfest Mediafy

Efter mycket förberedelse och planering slutade detta i en mysig uppesittarafton med härlig julstämning. Trots att uppesittarkvällen innehöll både inspelat material från kontoret och liveinspelning från studion, lyckade vi få hela sändningen att kännas live.

Ett par nyckelpersoner från Mediafy dekorerade pepparkakor och kopplade nyckeltal till antal julkulor i julgranen vilket varvades med en spännande game show med liveintervjuer med samma nyckelpersoner direkt från studion. Allt modererades av deras alldeles egna programledare som även gick ut och in ur studion för att sedan dyka upp på kontoret, vilket skapade en ännu mer verklig känsla av att allt hände live.

Vill du veta mer?